duminică, 2 noiembrie 2008

Relansare dol.ro - comertul online pe la noi

S-a relansat Diverta online dar deja e old news.
In general incerc sa ma abtin de la comentarii negative dar aceasta analiza pe care am s-o fac nu vreau sa fie perceputa ca o apreciere negativa la adresa proiectului ci ca o lista de sfaturi pentru echipa din spatele dol.ro .

In primul rand platforma aleasa nu cred ca este cea mai buna optiune in conditiile in care (1) in spate nu ai hardware care sa reziste la stresul cauzat de folosirea acesteia si (2) s-a facut o implementare strict tehnica si nu orientata spre consumator .

La o prima vedere asupra site-ului simti ca ceva este in neregula dar nu iti dai seama imediat despre ce este vorba. Tot site-ul este facut corect (trecand peste inevitabilele mici probleme) dar daca stai si analizezi ai sa observi ca acest site tipa "sunt facut si gandit de o echipa de programatori".

In perioada in care pe plan local avem un nou PCGarage si un eMag care oricat de hulit ar fi isi atinge obiectivele iar pe plan global avem marele amazon ca sursa de inspiratie nu inteleg cum Dol.ro a putut veni cu aceasta solutie care, in opinia mea, este departe de nevoile eventualilor clienti.

Hai sa va dau cateva exemple si cu eventuale solutii:
1. Url-urile generate: sunt inestetice si ineficiente si sunt sigur ca se pot rezolva prin setari pe server si cateva mici modificari in aplicatie

2. Paginile de interior / listari : aici avem 2 mari probleme
- coloana din dreapta care este foarte prost utilizata: (a) boxul de cos rapid este foarte inalt (peste 300px) chiar si atunci cand este gol, asta inseamna o proasta folosire a spatiului disponibil, mai ales vorbind despre o zona din first screen. (b) sub boxul de cos rapid este o zona de recomandari; daca mergi pe subcategorii vei observa ca aceasta zona nu mai este folosita, probabil pentru ca in categoria selectata nu exista recomandari dar acolo putem afisa fara nicio problema recomandari din categoria parinte sau din categorii relationate
- pe partea centrala am o problema cu modul in care se face filtrarea produselor (destul de greoi) si modul in care sunt afisate produsele (foarte putine informatii afisate in listarea de produse, indiferent de modul de listare)

3. Pagina de produs: cred ca asta este pagina care genereaza cele mai mari probleme pe noul dol.ro
- probabil coloana din stanga ar fi trebuit eliminata pentru a oferi mai mult spatiu pentru descrierea produsului
- produsele relationate ar trebui sa fie mai vizibile, indiferent ca vorbim de accesorii sau produse similare. (Apropo, nu poti spune pe pagina unui Nokia N51 "cine a cumparat acest produs a cumparat si un Samsung C450", sistemul de produse relationate trebuie sa fie bazat pe similitudine sau complementaritate nu doar apartenenta la o categorie).
- nu pot sa fac click pe logo-ul Nokia pe pagina lui N51 (asa ar fi normal si ar trebui sa duca la o pagina de filtrare pe brand)

----------

Pe de o parte stau si ma gandesc ca este neplacut sa citesc 250.000 euro investiti in relansarea dol.ro si apoi sa vad cum arata si cum functioneaza noul dol.ro .
Pe de alta parte ma gandesc la echipa care a dezvoltat dol.ro; sa fie asa cum cred doar o echipa de oameni de tehnic sau nu?

Cum spuneam si mai devreme, daca PCGarage este o surpriza placuta a acestui an ma astept totusi la mai mult pe partea de comert online in Romania.
Astept sa vad un magazin online care va pune accentul pe social reviews, acel magazin online care se construieste in jurul unui engine de social shopping si care pune in prim plan individul si nevoile acestuia si apoi produsul. In momentul in care se va intampla asta vom vedea intr-adevar si o crestere a ratelor de conversie vizitator -> client.
Oare mai e mult pana atunci?


M-am mutat pe www.danielbuca.ro cu tot cu articole. Daca vrei sa comentezi o poti face acolo.

2 comentarii:

  1. Cum ziceam si pe SEOpedia, imi pare foarte rau ca nu le-a iesit cum trebuia site-ul asta. Diverta e o firma care imi place, avea bani, avea tot ce ii trebuie si chiar daca dol.ro are totusi o functionalitate si un design inovatoare (pentru ce vezi la noi) are si o multime de bug-uri atat de deranjante incat nu ai cum sa nu te intrebi de ce naiba nu au mai asteptat o luna cu testarea.

    Degeaba au pus stampila cu "beta" langa logo, tot buzz-ul s-a creeat deja pe acest beta si a ajuns sub forma de buzz negativ. Uite cum o eroare de marketing marunta poate face din ceea ce ar fi fost un dream-come-true, intr-un cosmar.

    RăspundețiȘtergere
  2. Greseala a pornit din start cand s-au decis sa foloseasca websphere ca platforma de dezvoltare.
    Este pacat pentru ca aveau posibilitatea sa faca mult mai mult.

    Poate il vor corecta pe ici pe colo dar tot greu va merge, protocolul tot https va ramane (lucru care chiar nu avea niciun rost).

    Ma tot gandesc de mult sa fac un birou virtual de sfaturi gratuite :) dar crezi ca ar tine cont de ele?

    RăspundețiȘtergere